Super Zola.

Idag fick Zola massa ompyssling, hon fick nämligen hö i gången när hon kom in. Så jag rycktade henne i över en timme (hon äter ganska sakta) Sen vart det massage på det.

Red ut en sväng i det fina vädret med, vart lilla målkerundan och dressyr på åkern. Super pigg brud!
gjorde mycket volter och trav, ingen galopp då jag tyckte att traven inte var som jag ville. Men när jag fick de stegen jag ville ha så gav jag mig. Ibland blir hon sur och tvär när man kräver för mycket. Så det gäller att lägga av i tid, och när hon fortfarande tycker det är roligt!
Red i ungefär 40-50 min.

Känner att även jag har utvecklats, har börjat tänkt väldigt mycket på min sits. Och det hjälper Zola jätte mycket. Och det är blir så roligt att rida med!


Kommentarer
Postat av: jossan

Roligt att ni utvecklas och att det går framåt! De behöver man verkligen för att orka. :-)

2011-01-26 @ 19:26:42
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0