Super fin häst idag!

Hade inga förväntinigar när jag kom upp till stallet, hade bara en plan och det var att testa de nya massage övningarna som Minfux.blogg.se hade lagt ut. Så det gjorde jag förstås. Och herregud vad spännd Zola var i ryggen. Det var faktist lite otäckt att man har ridit med en sådan spännd rygg som hon hade. 

Efter lite massage var i alla fall ryggen avslappnad, men det behövs mer arbete. Bestämde mig för att rida en sväng ändå. Just för att känna fall det var någon skillnad, och det var det, med en gång började hon arbeta utan något tjafs (eller vart vi skulle gå vart det ju lite tjafs men inte när man skulle arbeta) Det var en helt annan häst kändes det som. Helt otroligt vad 15 min massage kan göra liksom. Nu fokuserade jag mest på ryggen att få den avslappnad.

Red bara 30 minuter i skritt, men hon arbetade hela tiden, kom på henne med att fuska lite, men annars var hon super. Red i paddocken eftersom damen inte ville ridas någon annanstans. Och jag vet att man ska inte ge sig, men jag orkade helt enkelt inte bråka med henne när det är snorhalt ute. Fick henne dit jag ville sen fick det vara bra!

Klippte Zolas man idag med, vilket resulterade i ganska fult. Hon har en tendens att inte vilja stå still. Så Här kommer resultatet. 

Innan (ganska dålig bild, tagen med mobilen)

Efter.
Tänkte lägga upp en smart uppfinning som min stallägares man har gjort till oss stalltjejer:
Täckeshängare, eller ja hänga upp täckena när dem är blöta och så, Zolas täcken som hänger främst!

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Dom finns nog att köpa i nästintill varenda ridsportbutik =)

2011-01-17 @ 21:52:15
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Kul att du testat övningarna! Bellan var oxå stenhård i ryggen först, när jag nyss fått henne. Tog väl ett bra tag innan hon började mjuka upp. Så fin som hon är nu har hon aldrig varit, så de är kul. Men låt det ta tid och du behöver inte oroa dig och stressa liksom.. :)

2011-01-17 @ 22:01:13
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Sandra

Saknar den smidiga uppfinningen faktiskt :(

2011-01-17 @ 23:01:50
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: madde

det hade du inte nämnt att du hade klippt manen :O XD men det är lugnt det vart nog rakare en vad jag kunnat gjort :P haha

2011-01-18 @ 08:39:13
URL: http://diddilen.blogg.se/
Postat av: J I L L I Z

Sjukt fin blogg!!!! :D<3

2011-01-18 @ 08:54:21
URL: http://jilliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0