Ridövning.

Det här är en ridövning som jag tycker är jätte bra, den funkar utmärkt på Zola då hon blir lite trött på "samma sak" hela tiden. Till övningen behöver du 2 koner och 3 bommar.


Vinrött - bommar
blåa prickar - koner
grön pil - sidvärters rörelser
rosa pilar- så du ska rida. (du kan självklat rida hur du vill!)

Tycker denna övning är bra för då får lite av varje, istället för bommen i mitten kan man bygga upp ett litet hinder, eller ha olika avstånd så det blir galoppbommar osv. Sen är den bra eftersom du mjukgör hästen.
Sen är det viktigt att man rider i båda varven!
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack :) Att min sist blivit bättre beror BARA på att jag har blicken rakt fram, jag sitter inte och kollar på hästen :) Även fast jag vill göra det, men det gör mycket med sitsen att kolla rakt fram :D

2011-01-10 @ 15:14:34
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: alicia :)

den vill jag rida någon gång! :D

du får rida nån dag med mig, då kan vi göra den övningen! :D <3 om du vill? :D<3

2011-01-10 @ 16:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0