Lika viktigt för oss människor som för hästar!

Det är lika viktigt för oss människor att vara uppvärmda som för hästen. Jag tror att det är många som struntar i att värma upp själv. Det gör jag i alla fall, men nu ska jag börja med det sen jag fick reda på vad som orsakar min systers höft att "klicka". Det är nämligen så att hennes höft "klickar" när hon går. Och ibland fastnar den och då gör det svin ont säger min syster. Allt detta beror på att hon är ryttare, just för att vi tränar våra lårmuskler så är dem jätte starka medan de mindre musklerna runt om knän,höft osv inte är så starka, det gör att dem blir korta och det gör att höften kan börja "klicka". Det här är en vanlig "skada" för oss ryttare, och för att motverka detta så ska man strecha innan man sitter upp och strecha efter!
Detta har hennes läkare sagt. Och jag tycker det låter klokt.
I alla andra sporter är det viktigt att värma upp och strecha efter, så varför inte inom ridsporten?!
(använder safari så där av ingen styckindelning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0