inget stall.

Inget stall för mig idag, Madde har Zola och dom skulle longera lite idag för att få ut den överskotts energin som hon har. Hennes motion denna vecka har ju inte varit på topp kan jag ju säga och det resulterar i att hon fet dissar höt som vi ger henne, och det är VERKLIGEN inte bra, dels för att hon inte får i dig den mängd hon egentligen behöver och så spelar det ingen roll fall man ger samma hö när hon kommer in (som hon dissade) för det ligger utspritt i hela boxen dagen efter igen.
Sen är det inte så bra för plånboken heller, att slänga ungefär 3kg hö varje dag, det blir ganska mycket i slut ändan.
I morgon blir det ett dressyrpass på åkern skulle jag tro, om det inte är för mörkt annars blir det i paddocken där vi har lampa. Hoppas inte proppen går bara!

Kommentarer
Postat av: jossan

SV: jag förstod vad du menade redan i första inlägget.. Håller bara inte med. Tycker priset är en stor grej i det hela eftersom som sagt tidigare vem som helst kan köpa en häst för ett par tusen.



Självklart väljer ägaren, men folk är väldigt väldigt bra på att spela. På att verka så himla bra.. Ingen säljer ju medvetet till fel person. Det är just det som är grejen, lägger man på nåra tusen på priset så är det mindre risk för oseriösa spekulanter.

2011-01-15 @ 14:09:00
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Äter hon inte om hon inte motioneras?

2011-01-15 @ 18:44:57
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0