Föräldrar och hästar- gör mig glad.

Mina föräldrar gillar inte hästar, men min mamma har blivit lite av en foderexpert nu. Så mycket reaserch som hon har gjort på foder. Vi hade lite problem med foder till Zola, vi visste inget och Kraft lurade oss, så min mamma tog allt i sina egna händer så att säga. Även fall hon tycker att hästar är ett stort, läskigt och jobbigt djur. Det är en sak som gör mig väldigt glad. När föräldrarna åtminstone försöker, det är det som betyder för mig. (förlåt för att det inte är någon styckindelning, men safari och google chrome vill inte)

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

SV: Hahah. tyckte han?

Jag har hört från folk som varit skötare åt honom och andra inom travet att han må ha varit en fin travhäst. Men hans humör var inge att leka med :P

Därför det sägs att många Big Spender avkommor blir "dumma i huvudet". Fast vi två verkar ha tur att ha fått 2 fina avkommor :)



Hero har endast blivit tränad men aldrig startad. Allt gick inte vägen och han har haft en tuff uppväxt hos dessa travmänniskor. För att göra en lång historia kort så vart han slagen, vanvårdad och höll på att svälta ihjäl när han var 5 år och en tjej kom och räddade honom.

Din då?

2011-01-14 @ 15:15:44
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Katarina

En husdjursagronom tar hand om husdjuren (häst, ko, gris, får och höns) innan veterinären får dem, för att göra det enkelt - men jobbar inte praktiskt. Foderrådgivning, djurskyddsinspektör, och andra rådgivande roller från byggnader till slakt. Är inte klar än, men skolan är rolig i alla fall :)



När det gäller foder så har jag ett litet tips - undvik kraftfoder överhuvudtaget! Hade föreläsning om det i höstas och det är inte alls bra för hästar tyvärr..

2011-01-14 @ 17:53:33
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0