För eller emot.

Är ni för eller emot att använda spö på eran häst?

Själv brukar jag rida med ett dressyrspö bara för att länga min skänkel så hon förflyttar sig i höger sida, då hon har väldigt svårt för det. Vet inte hur det kommer sig men i vänster sida är hon mjuk och lyssnar på vänster skänkel men i höger blir det nästan lite stumt. Nackdelen med Zola är att hon ser spöt till en början som ett straff, vilket varken jag eller min syster använder det som. Vi har använt det för att lägga det på bogen då hon hade svårt för fattningarna, just för att klar göra att det var det benet som skulle vara först.

Själv är jag emot att anvädna spöt som straff till hästen. Tycker att om det uppstår problem mellan häst och ryttare så ska man ta itu med det från grunden istället för att skrämma hästen till att göra rätt.


Kommentarer
Postat av: josefine

Rider aldrig med spö.. skulle inte vilja heller. :P

2011-01-03 @ 16:40:18
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: olivia

de var för jag ville skriva av mig, dela med sig av hästlivet och sånt :)

2011-01-03 @ 23:39:16
URL: http://oliviachronwalll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0