Dessa hästmänniskor!

Satt och funderade på en sak i bilen när jag körde hem. Visst är vi hästmänniskor trångsynta, och envisa till max. Egentligen tänkt efter, hur många gånger lyssnar ni på råd andra säger till er?
Nu menar jag inte råd om att "dra tillbaka härlen" eller "Kolla upp när du rider". Jag menar det som ni gör för eran häst varje dag, och om någon skulle komma och säga att det är fel, skulle du sluta med det då, egentligen?

Vi hästmänniskor är ju 100% målmedvetna, 100% envisa och 100% mitt sätt är bäst!
Jag är likadan, och jag menar inte alla nu, vissa lyssnar säkert till råd som andra ger en osv. Men jag tror i alla fall att just ridsporten är så, och formar hos hästmänniskor till att bli jätte envisa, jätte målmedvetna. I och med det tror jag faktist att vi blir ganska tångsynta egentligen. Vi kan hur mycket som helst när det gäller hästarnas vård, hästarnas liv osv. Men jag tror fortfarande att vi kör "mitt sätt är bäst, det funkar bäst så med min häst". 

Vi alla har som sagt olika hästar, bara för att det funkar att rida min häst i paddocken 3dagar i rad behöver ju inte det funka för en annan. Men eftersom vi är som vi är som håller på med hästar, kan kanske inte detta hjälpas. För JAG tar ju hand om MIN PRINSESSA BÄST! ;)
Förstår ni hur jag menar? (:

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Jag förstår hur du menar. Kan bara svara för mig själv.. jag kan nog verka envis och att jag inte alltid tar åt mig från andras råd. Det kan nog bero på att jag läst på/lärt mig en hel del om det jag VILL lära mig om, jag tycker själv att jag har ett sunt tankesätt.



Är det något jag är osäker på, och någon kommer och säger åt mig om, då väljer jag att lägga det på is eftersom jag har mer än 1 tränare omkring mig, och ofta är de deras uppgift att hjälpa mig. Och eftersom jag litar väldigt mycket på Emma och hon är min stora förebild, så är hon den jag lyssnar på. Om jag håller med. Det finns massor av grejer jag inte håller med henne med oxå såklart.



Men jag är nog rätt bra på att sålla bort vad som är skit och vad jag kan ta åt mig av.



Som nyss, fick jag en kommentar, eller ett tips. Som jag tycker var RIKTIGT bra, vart alltså riktigt glad av detta tips för jag kände verkligen att JA, detta kan nog hjälpa mig!



Tips som jag känner är bara skit, eller som jag får hjälp med av diverse tränare istället, sånt lägger jag bara på sidan och lyssnar inte på. Blir bara förvirrad om mina tränare kommer med sina råd till mig, och sen kommer nån från internet och säger något helt annat. Då väljer jag att lyssna på tränaren som sett oss och följt oss, som vet våra svagheter och starka sidor osv.



:-)

2011-01-18 @ 09:32:52
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0