De som tror att det är gudar!

hur många har ni stött på inom ridsporten som tror att det är gudar?

Mitt svar är många, men varför tror dem att dem kan betee sig så som dem gör, är det för att dreas häst är bättre, är det för att deras personlighet är så, är det kanske för att dem skäms egentligen. Vem vet?!

själv mötte jag en i höstas som verkligen trodde att hon var gud, jag skulle ut och köra min medryttar häst Ivan. Och oerfaren som jag va höll jag inte koll på ytter tömmen. Då kommer hon ut och säger " men sådär kan du ju inte göra, jag har faktist vunnit SM-guld i körning och blivit placerad i EM". Tycker att detta sätt kanske inte är det sättet att gå, det skulle ju vara som om jag mötte en ny person och räckte fram handen och sa "Beatrice, mvg i bild, historia, matte och engelska" det skulle ju inte låta klokt. (Har inte mvg i de ämnena tog bara det som exempel) Tycker det är bättre att komma med ett tips, fall man vill hjälpa. Som hon som kom ut och sa att hon vunnit massa, skulle det inte varit lite trevligare fall hon kom ut och sa " nu ska jag berätta en sak, att det är super viktigt att hålla yttertygeln spänd för att om hästen drar iväg ska du kunna bromsa den, om du inte har koll på den kan det gå riktigt illa". Det hade i alla fall jag tyckt varit trevligare!
(använder google chrome, där av ingen styckindelning)

Kommentarer
Postat av: josefine

SV: Absolut. :)



1,2m har jag på travbommarna

2011-01-15 @ 16:14:32
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0