Dag 9 - Mitt bästa häst minne

Det måste nog ha varit när Zola kom ner, hon vart som sagt ner skjusad från Sundsvall (jag bor i katrineholm så det var en ganska lång resa) Grejen var det att vi hade ett tågräls som gick ungefär 1km från stallet, och så fort det kom ett tåg så trodde jag att det var transporten.
Vi har i stallet från kl 4 till kl 22:30 på kvällen och väntade och väntade, fixade till i boxen flera gånger. Och kollade så allt var snyggt och prydligt. Gjorde mer plats åt Zolas saker, och gjorde om och om och om igen. Allt var tvunget till att vara perfekt!
När hon väl kom, gick hon lungt och sakta ut ur transporet, kollade sig runt, och min syster gick med henne på stallplanen, och jag kommer ihåg att jag fick blicken av Zola " nu har jag kommit hem". Det första hon gjorde när hon ställdes in i boxen var förståss att rulla sig. Vilket ska vara ett tecken på att hästar trivs.
Än idag blir jag tårögd av lycka när jag tänker på hur det var, till och med pappa tycker om henne (inga av mina föräldrar gillar hästar) och till och med mamma hade varit och handlat nya rycktsaker till Zola, helt själv. Blir så stolta över dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0