Tips!

För er som slänger ut flera 100:- i månaden på flugspray som ändå inte funkar så bra som det står att det ska göra, till er har jag ett tips! 

Allt du ska ha i flygsprayen brukar finnas i det flästa hushåll! 

1: Citron (ni vet i flaska)
2: Vinäger
3: Massa vitlök!
4: Diskmedel (några droppar)
5: Lite Vatten!

Gör såhär
häll i allt i en flaska, och skaka om. Finns inga speciella mått, utan ta i så mycket du känner för, och när jag menar mycket vitlök så menar jag mycket (jag brukar ha en och enhalv vitlök i). Sedan silar du bort vitlöken så den inte fastnar i pumpen när du ska spraya på hästen! 

Funkar väldigt bra mot mygg, på kvällen. Håller i sig i ungefär 3timmar. Går lätt att få bort, spola bara hästen! 

OBS: det är färskvaror så det håller sig inte så länge, och var inte fega med att spraya på!

Kommentarer
Postat av: Sandra

sv: vi kan ju alltid prova :D

2011-04-18 @ 21:52:25
URL: http://sandriey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0