Nya hästen kom idag!

Som sagt, den nya hästen kom idag, en lite shettis som var svart skäck, jätte söt. Emmy heter hon (bilder kommer eventuellt lite senare, Madde ska bara lägga över dem). 

Hur som helst så vart det ihop släpp idag, och Zola (som jag trodde) var väldigt bossig, men lilla Emmy "drygade" på ändå, haha, så himla söt!
Men när Zola var klar med att visa vart skåpet ska stå så att säga så vart det lungt, eller ja då var det rättare sagt Peggys tur att hoppa på lilla Emmy och mobba henne lite hah! 

Inga hästar kom till skada i alla fall, den som jag trodde skulle skada sig var Cimba för han gick omkull en gång men det var ingen fara med honom!

Efter ihop släppet så vart det ett litet ridpass i paddocken, och gisses vad trötta hästarna var, Zola ville knappt trava. 
Passet höll på i ca 30 min, ville inte hålla på mer eftersom hon var så trött, men hon skötte sig fint ändå. Och jag kan ju säga, jag älskar sadeln med gripsticket på, känns som man har lim i rumpan så klart plus

Bilder och eventuellt film kommer så småning om, ni får väl stå ut med lite halvtaskig ridning hah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0