Ny uppdatering om hästarna som vi ska rida till!

För det fösta det 7åriga stoet heter INTE Fiffi utan Tingeling. Madde visste inte vart hon fått Fiffi ifrån men men, haha!
Hon är i princip bara insutten, alltså inte riden så mycket, så det kommer bli en utmaning, och det kommer bli intressant att kunna forma en häst från grunden så att säga!
Dock har hon ingen sadel, som jag fattade det som, men eftersom våran dressyrsadeln inte passade så där jätte bra ska vi kolla om den passar henne istället! 
Ska även höra mig för med olika som har inridningserfarenhet hur man ska gå tillväga. Dock sa ägaren att hon har själv suttit på henne och att hon är lugn och fin, kan bli het när det kommer vägar som är raka i flera 100m! 

Hannibal då, han har sadel, men hon visste inte om den passade längre så vi ska kolla det, och om den inte passar blir det att leta en ny!
Han har väldigt hög manke och svängd rygg så några tips på sadlar som kan passa (alltså ingen som kostar en förmögenhet som 20,000:-) 
Han är inriden och det ända han kan göra är att stanna och titta! 

Vi ska upp dit på Onsdag och kolla lite, Madde ska väl kanske hoppa upp på honom, själv vill jag skapa ett band med hästen innan, så man inte är någon främmande som bara hoppar upp!

Kommentarer
Postat av: madde

Asså hon nämde bara att hanibals sadel va konstig så jag tror att tingeling har en ;). det va den uppfattningen jag fick iaf

2011-05-02 @ 10:21:07
URL: http://diddilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0