Dagsen frågor!

När ni släpper ihop hästarna, hur gör ni då?

Alla gånger som jag har varit med och släppt ihop hästar så släpper vi dem samtidigt fast på olika ställen i hagen. Oftast blir det inte så mycket stress på det sättet tycker jag!
Och det är ett sätt som funkar väldig bra med Zola då hon kan vara väldigt bossig i hagen annars!

Och brukar ni ha skydd på hästarna?

Jag har det ibland, beror helt på. Jag vet inte varför det har blivit så men om hon ex har brodd vill jag gärna att hon ska h skydd på, och då är det vanliga skydd som gäller och inte benlindor som vissa kan ha, jag är i alla fall oroliga att dem ska åka upp och trasla in sig i hästens ben!

Kommentarer
Postat av: Elins (hästblogg)

SV: Tack :)

2011-04-13 @ 16:56:55
URL: http://alllroundryttaren.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Jag vet inte riktigt hur vi brukar göra, haha... Kommer inte ihåg. Men jag TROR vi har släppt ut nya hästen först med ranghögaste hästarna, och sedan dom lägre har fått komma en efter en. :-)



Använder inte skydd. :)

2011-04-13 @ 19:19:16
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0