Bara för att man har häst är man inte intresserad av ridskoleverksamhet!

Blir så trött på allt folk som undrar fall det är helt okej att deras 7åriga dotter/son kommer och rider på min häst. Och när man säger nej så hävdar dem alltid "men min dotter/ son lär sig fort, och det är inga problem, du kan ju tjäna lite penar på det till och med". - Hallå jag är INTE intresserad av att ha ridlektioner, och vad är egentligen pengar värd om det händer något med deras barn. Inte ett skit! Och vadå lär sig fort, det spelar ingen roll om olyckan är framme som sagt, jag som har hållt på med hästar hela mitt liv är inte fulllärd och inget vet i förväg hur en olycka kommer sluta!

Fungerar inte ens att säga att ridsport är riskfyllt, och att min häst inte är någon barnhäst, visst om jag är med och leder är det inga problem (dock kan det hända saker ändå...) Men Zola är ingen häst man hoppar upp på och ska lära sig rida. Hon är allt för "hispig" för det! Särskillt om man är 7år och inte har så långa ben att klamra sig fast med!

Men det som är det största frågetecknet som jag har, hur kan föräldrarna låta sitt barn vara med någon som dem själva inte känner, jag menar om jag hade barn så skulle jag inte låta den gå till vem som helst, eller?

Jag kan ju lika gärna vara en idiot som precis har köpt en vildhäst, det vet ju inte dem!

Åhh jag blir så trött!

Men när dem kommer med argumentet " ja men du är ju med hela tiden" - Jaa och, jag har ingen chans att stoppa en häst om det händer något.

Så såvida jag inte fråga om eran dotter/son vill hoppa upp och skritta en sväng, så lägg ner, det finns ridskolor, där personalen är utbildad (får man hoppas)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0