Tog 3 timmar i stallet.

Stalljouren avklarad. Och jag kom hem det ser vi som possetivt, trodde där emot att jag och Zola skulle dö ett par gånger när vi var ute och rid i morgon solen. Det är så förbaskat halt nämligen så man måste rida i kanten men ett par gånger så halkade hon ordentligt men till slut gick det bra!

Fick rida på åkern idag igen, där är det ända stället man kan rida på nu för tiden, och så är det så mysigt att galoppera i pulversnö!

Tränade lite markarbete idag med henne, mycket skritt och galopp övergångar, och på slutet i högergalopp var hon super. Trampade under sig med bakbena (hon kan ha lite problem med det för hon har så brottom hela tiden). Precis vad Pernilla (min tränare) ville att vi skulle träna på!

 Här kommer övningen som jag gjorde på åkern idag:

 




Jag red mycket på volter idag frö att få henne mjuk och fin i formen, på volten till höger så travade jag och volten i mitten galopperade jag på, eftersom Zola är en  fd. travare så var denna övning jätte bra för henne. hur som helst vilten till vänster var skrittvolten. Övningen gick ut på att få henne mjuk och fin och trampa under sig. Vilket hon gjorde efter ett tag. Varför jag tycker denna övning var bra är för att du rider i olika varv hela tiden. Meningen är inte att du ska rida på samma volt hela tiden, utan 2-4 varv på varje volt sen byter man och byter gångart.

Jag hoppas att ni förstod övningen. Funkar bäst om du har stor plats. Annars är risken att det blir för små volter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0