Kattungar och massa råttskit.

Det kan man sammanfatta dagen som!

En av katterna i stallet har fått 5st söta små kattungar, så jag och min syster gick upp i det kalla vädret för att kolla på dom. Upttäckte då en jäkla stank från vårat skåp, trott eller ej så visar det sig att det är råttbajs vi har i skåpet. Seriöst katterna gör ett uselt jobb i stallet kan jag ju säga. Och jag som räddade en rått från katten och det är såhär man bllir behandlad tillbaka?!

Inte okej...

Men det possetiva med allt är att skåpet vart städat och fint, lucktar nu för tillfället lime och blåbär.
Tur för de små att det inte hade börjat gett sig på täckena vi har i skåpet, då hade det blivit krig kan jag ju meddela!

Någon som har tips på hur man blir av med råttor (eller möss) utan att döda dom?

Zola fick stå idag, hon har inga broddar så det är alldeles för halt att rida ut på vägarna. Men som tur är fick hon i alla fall lite pepparkakor som hon älskar verkligen. Mandarinerna är inte så populära längre och likaså bananerna är inte heller så populärt. Nu är det pepparkakor, äpplen och morötter som gäller för damen!

Halka även i stallet idag, så jag har världens blåmärke på rumpan. Och så bar jag och Madde ut ett foderbord i stallet vilket hästarna inte tyckte var så kul tills det kom hö i det. Har tyvärr inga bilder på allt ståhej, men här kommer en bild på Zola och Cimba som tittar ut under Zola!


Kommentarer
Postat av: Christermaiken

Hello, any body here???

2011-07-01 @ 09:22:00
URL: http://christermaiken.blogyears.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0