Vad tycker ni om Böjprov?

Ja vad tycker ni om böjprov?
Själv hade jag oturen att ta ut en vetrinär som inte riktigt kunde så mycket. Zola markerade på vänster fram och han fick för sig att göra böjprov och se vart det var hon markerade, det resulterade i 2 veckors hälta + massa vila.
Jag förstår varför man gör böjprov för att se vart hältan sitter, men herregud halt i två veckor efter. Jag tycker det är konstigt. (och ja jag förstår att hältan/det markerade benet inte blir bättre av att göra böjprov. Men då var jag väldigt oerfaren som hästägare, och man vill ju inte säga emot en vetrinär, fast man kanske måste när det känns fel!)
bild snodd från Google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0