Vad har ni för mål med eran häst?

Ja vad är det för mål ni har med eran häst?
Jag känner att jag har uppnått de mål jag har/hade med Zola. Som att fatta höger galopp, och att hon ska vara mjuk och fin. Dom målen som sagt är uppått.
Förut vill jag tävla henne men nu på senare år inser jag att hon inte är någon tävlingshäst. Hon trivs mest med att ridas hemma. Självklart så kanske man ställt upp på någon tävling (fast då är det en tväling för alla grannstall. Och det är på hemmaplan)
Eftersom Zola börjar bli till åren, hon är 18,5 år så känner jag att jag vill hitta något nytt pojekt. Unghäst, eller varför inte en som är inriden men inte utbildad. Men jag kommer INTE att sälja eller göra mig av med Zola. Jag har lovat henne att jag och min syster kommer vara den sista ägaren hon kommer ha. Hon är värd det!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag vill att B ska fatta vänstergaloppen med mig, och inte bara med annan ryttare. Detta har vi kämpat med i 1,5 år. Och först nu innan hon "skadade benet" så har jag lyckats få in den på henne utan att hon har börjat konstra och tänka bakåt som hon väldigt lätt gör. Så jag är sjukt glad över det. Får vi bara lite mer träning och tid nu så kommer den nog sitta utan konstigheter snart.



Sen vill jag starta en LC1 och en 80 och ev 90 hopp lokal nästa år. :-) Detta är mina kortsitkiga mål, har inga långsiktiga mål eftersom jag kör med mottot att vi kommer dit vi kommer.

2010-12-06 @ 10:12:45
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare! Ta chansen att vinna en reflexgrimma

sv; jag förstod det ;) A det är fint, tyvärr har håjt gjort sönder sitt i bogen men det går att använda ändå :)

2010-12-06 @ 10:23:09
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare! Ta chansen att vinna en reflexgrimma

sv; okej :D Kan bara hålla med :)

2010-12-06 @ 10:26:09
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: isabelle

Du har också en fin blogg:) såg att du ville ha ett nytt projekt, vet ett två årigt varmblod som aldrig gått trav som de ska ge bort. Det enda "felet" på henne är att hon har förkalkning men det ska inte vara ett hinder om hon börjas rida i skogen och en lugn i gång sättning så ska hon sedan fungera helt normalt:) Vet inte om du vill ha nått nu eller om du ens vill ha ett till varmblod:) Men du kanske vet någon annan annars:)

2010-12-08 @ 22:58:33
URL: http://towardslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0