Snälla istid försvinn.

Nu är jag trött på att frysa ihjäl varje morgon och varje gång man är i stallet. Nu är kl 11:56 och det är minus 16 grader ute, vad kan det ha varit i morse? minus 45?

Nej men nu får det vara nog med det kalla, snön kan få vara kvar för det är mysigt att galoppera i snön eller tolka. Men när det är -16 grader ute och när det är så kallt att man börjar blöda näsblod så fort man går ut det är inte okej.

Nu får det vara nog med allt negativt på ett tag framöver. Idag ska jag i alla fall skritta en sväng barbacka. Får se hur det går med termotäcke på plus termobyxor kommer glida runt som en tvål i ett badkar. Men om jag ramlar av så är det ju mjukt i alla fall!

Brukar ni tolka när det är vinter?


Kommentarer
Postat av: Tova

Jag ska testa att tolka efter min ponny. Ska bli intressant :D

2010-12-02 @ 13:50:26
URL: http://kazince.blogg.se/
Postat av: Blogcast / Jealii

Var med och tävla om bloggsvar. Klicka in på bloggen och var med. Tävlingen avslutas någon dag i nästa vecka.

2010-12-02 @ 16:12:12
URL: http://vampiress.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0