Skapligt pigg häst man kan ha!

Kom just hem från stallet. Blev en ridtur på 30min då jag förståss glömde termobyxorna hemma så mina ben frös till is, men det var kul ändå.

Räknade med att Zola skulle vara lite tjafsig, hon brukar det när hon har fått tagit det lungt, men ikke sa nikke, jätte arbetsvillig dock väldigt pigg bara. Så fort jag skulle börja trava så fattade hon galopp. Vilket inte var meningen då hon har börjat satts igång försiktigt. Men vad ska man göra, hon fick i alla fall galoppera två varv sen vart det trav.

Testade att få trav från en halt, men det gick inte heller vart galopp, så nu vet jag att hon kan fatta galopp från halt med!

Men hur som helst, hur mysigt som helst var det, när man inte förväntade sig något och allt bara gick galant. Förutom att hon inte fick galoppera, men jag tog det som ett täcken att hon är frisk och mår bra och mer kan man inte önska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0