Ridolycka- Johanna

Tänkte berätta om min kusin, dår jag fick dra upp det på Minfux.blogg.se

Min kusin Johanna var med om en ridolycka som inte slutade så bra!
Hon och en kompis red på en Nordsvensk som hette Mac. Han var super snäll och lungn som de flesta nordsvenskar brukar vara. Jag tror det var 1997 som det hände. Min kusin och hennes kompis red två på honom. När en bil med släp körde snabbt förbi. Det slutade med att Mac stegrade, och min kusin ramlade av. Vad jag fattade som så hade hon en hjälm som inte satt 100% bra. När hon slog huvudet i marken åkte hjälmen av (dem hittade hjälpen några meter bort) Det slutade med att min kuisn fick en spricka i huvudet från pannan till bakhuvudet, alltså skallbenet hade delat sig.

Idag rider Johanna inte längre sen olyckan.

Anledningen till att jag tog upp det här är att man ska tänka på ex hur sin hjälm sitter och andra faktorer som att även fall hästen brukar vara lugn i en situation behöver inte det betyda att den är det i samma situation någon annan gång.

Jag som vart medryttare på Mac några år senare tyckte att han var världens mysigaste häst, men han hade också sina ärr sen olyckan, inte fysiskt med phsykiskt då han var jätte rädd för släp på lastbilar/bilar osv.


Bild på Mac, en super trevlig häst. 1988-2007


Kommentarer
Postat av: Erica♥

fin blogg :)

2010-12-13 @ 21:38:11
URL: http://eswensson.blogg.se/
Postat av: Erica♥

fin blogg :)

2010-12-13 @ 21:38:24
URL: http://eswensson.blogg.se/
Postat av: N

sv: haha, samma här ;)

är dte din häst på headern? :)

2010-12-13 @ 21:48:47
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0