Rekommenderar!

Fryser du om fötterna när du rider nu på vintern, då rekomenderar jag detta till dig!

Plaststigbyglar:


Fördelar: Är gjorda av plast, och plast blir inte lika kallt som metall, finns i olika färger, är lätta, sliper hårda slag om du nu skulle råka tappa stigbygeln.
Nackdelar: inte så speciellt snygga, om du tappar dom så kan det vara ganska svårt att få på dem igen på foten.
Har själv ridit med plaststigbyglar och jag frös inte en enda gång om fötterna.

Ett annat tips är att linda dina stigbyglar, med något tyg så att metallen inte ligger mot foten.

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Har oxå hört att dessa ska vara super! =) Har dock inte testat än.. Kankse borde köpa mig ett par :)

2010-12-25 @ 18:41:47
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Men vilket konstigt påstående. Travare ser ju inte lika ut i ryggen nånstans. De travare jag känner till har totalt olika ryggar, och då känner jag till en hel del. Varför skulle de inte kunna ha hoppsadlar? De är väl hästar som alla andra.



Ingen fara att du frågar, tycker bara det är roligt. :-)



Bellie är bred över ryggen och jag har ett hum om hur många grader hon är osv. Så jag tog mest hem bredare sadlar, men ibland normal mot vid oxå beroende på märke. Det kan vara så olika från sadel till sadel. I vissa sadlar behöver B bredare än i andra sadlar där hon kan ha en smalare bomvidd. Det beror på hur tyngdpunkten i sadeln ligger. Fick även titta på väldigt raka sadlar då hon är väldigt rak i ryggen.

2010-12-25 @ 18:50:35
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Fast om en häst har stora bogblad eller inte är ju helt individuellt, oavsett ras. Men men. :-) Har hästen stora skuldror får man se till att hitta en sadel med bra plats för dom.



Jag köpte sadlarna, för det mesta. En del av dom åkte jag och hämtade på en affär, som man fick låna hem av. Men för de mesta köpte jag, och sålde =)

2010-12-25 @ 20:54:12
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

bra tips :D

2010-12-26 @ 18:30:20
URL: http://s94356.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0